Wednesday, April 25, 2012

aku rasa rugi sangat..

aku rasa rugi sangat
bila mengenangkan betapa banyak masa aku
bazirkan dengan tidu.

ce bayangkan kadang aku mampu spend 
10 hour hanya tuk tidur.
jadual tidur aku sekarang dah mangkin teruk.
sistem melatonin dalam kepala aku dah
damge kan jadual tidur aku.
pagi aku ngantuk.
malam aku berjaga.
end up dengan bangun pukul 10 11 pagi.
takde life betul.
aku tak tau macam mana aku terpogram hidup aku macam tu.
aku rasa macam aku dah kembali ke zaman sekolah mengenah aku.
aku stay up sampai 3 pagi.
aku bantai tidur bila balik sekolah kul 2 smapi kul 6 petamg.

tapi sekolah mengah tu petang takde kelas, boleh lah qadha tidur.
nie kat uni aku ada kelas sampai kul 6 petang almost everyday.
bila aku dapat qadha tidur aku.

ada pendapat mengatakan as uni student
u should spent only 6 hour perday to sleep.
pukul 2 aku tidur, kul 7 kena bangun. 
percentage tuk aku tertidur dalam bilik kuliah yang sejuk dengan aircond
adalah 100% kepastian.

belajar kat uni nie macam budget belajar kat cameron highlands, 
ada sikit feeling2 belajar kat korea, jepun.
bilik kuliah dipasang dengan air cond.
sampai ada certain bilik kuliah tu aku rasa sampai 12 degree celcius.
giler sejuk.
bila orang malaysia yang dah biasa panas,
dapat stay lama kat tempat sejuk,
perkara pertama yang tubuh dia akan lakukan adalah
kurangkan segala aktiviti badan
dan berhibernnasi.
sebut hibernasi, mesti ingat ular.
ular hibernasi macam mana.
ya, dengan tidur.
tu yang aku selalu buat kat kelas.
jadi macam ular.
tu kadaang ada perangai student aggresive macam ular.
wat demo sebab nak free education.
hahahah
sarcastic.









No comments:

Post a Comment