Thursday, April 5, 2012

bunohan


"jangan kita membenci/menghina seseorang, barangkali orang yang kamu benci/hina lebih baik dari diri kamu sendiri."




yeah, i nak story pasal movie bunohan.
nie sebenarnya citer rakyat kelantan.
100% pelakon cakap kelantan. 
susah skit bagi perempuan bedarah jawa tulen cam aku nak faham.
nasib baik ada subtitles, kalau tak,
sepatah haram ambo dok pahe.

'mu nak duk mampoh sini  pun buleh, mu nak kelik kampung mu pun buleh, ikut mu lah.'

'dale hok bughok, ado hok comei nyo,'
'bue hok bughok, ambik hok comei.'

hah, kau. aku baru ghoyak kalate.
tu belum aku kecek ganu,
mu takke pahe patoh hara.
-maaf jika terdapat kesalahan tatabhasa, harap boleh dibiarkan.-

komentar aku pasal citer nie,
-aku kan~, bab komen memang pandai-

citer nie kalau tgk kat wayang tu berbaloilah jugak duit aku.
rasa agak puas. takderlah rasa macam tgk slot cerekarama kat tv3.
dia punya susunan cerita, memang menarik perhatian, just the ending,
kenapa ghupe itu habisnyer, teman tak beghape paham. uishhh, teman paling malas dsuruh pikir kat luar pawagam.
lagipun pelakon yang dipanggil semua hebat2 belaka. cuma kadang tu boleh dibuat perbezaan jugalah makhraj sebutan huruf oang kelantan real dengan yang celup. tapi takpe, masih lagi bunyik kelantan.orang tak perasan pun kot.
taraf 4 bintang lah aku bagi kat movie nie.

so, apelagi. ada masa,
gi download citer nie. 
dunia skang dah canggihkan.
jangan disiakan usaha makhluk2 Allah yang cuba ripped movie nie.
kita2 nielah yang tak berduit nak tgk wayang kena support orang2 macam ni.
kalau tak sapa lagi.

No comments:

Post a Comment