Thursday, May 10, 2012

cinta agung

"every soul shall taste death"-Ali Imran 3: 135



macam biasa,
tajuk entry mesti gempak.
untuk tarik undi.

eh, silap tulis, 
malas nak delete.
tajuk entry untuk tarik pembaca.

bukan pasal cinta aku.
ni pasal cerita korea yang aku tgh giler2 tgk
haishhh, when i think about it,
i waste too many time to watch this drama.
i must be crazy. (-__-)

but then, berbaloi lah.
hahahaha
hidup nie kena positive.
i might lost time,
but i gain knowledge when i watch this drama.

actually, i gain nothing.


nie drama the greatest love yang first time kawan aku bagi, bila aku tgk heronyer bukan taste aku, terus aku delete.
i'm always judge a book by its cover.
itu habit teruk aku.

bila tv8 tayang citer nie,
aku pulak ter tertengok episode 2 cerita ni kat tv sambil gelak2 guling2,
baru aku terhegeh2 cari balik citer nie kat kawan aku.
nasib baik kawan aku pun tak delete gak citer nie cam aku.


nie watak utama citer nie. Dok Go Jin.
sekali pandang biasa je.
bila lama2 tgk, aku rasa dia nie handsome giler.
dah ar potongan badan cam model. menggoda you~
memang best dia berlakon.
real giler tgk dia bawak watak berlagak.
memang macam diri dia yang sebenar.


this lady, the heroine.
sekali pandang biasa je.
dua kali pandang, dah biasa.
pelakon yang memang pnadai berlakon.
-komen ntah pape-

kawan aku cakap dia ni handsome giler.
bagi aku biasa je.
cute mungkin.


sebenarnye, ini memang fakta.
perempuan akan lebih tertarik pada lelaki yang agak nakal dan jahat sikit perangainya.
sebab kami sebagai perempuan2 innocent ni percaya,
lelaki yang jahat, nampak ganas,suka cerita ada adegan bertumbuk, suka gaduh2 mulut nie,
amat penyayang dengan pompuan.
dan dia lebih baik dari lelaki yang memang nampak baik.
faham tak ayat aku?
berbunga kan.
nie aku cakap berdasarkan penulisan kesarjanaan.

manusia akan cuba menunjukkan kekuatannya sebagai camouflage untuk
 melindungi kelemahannya dari dilihat orang.
kita takut bila orang pandang rendah kat kita,
so apa kita buat?
kita kondem orang sekeliling kita macam kita ni bagus sangat.
just nak bagi impression pada orang lain supaya diorang pandang kita macam seorang yang paling sempurna dalam dunia. 
atau dalam bahasa bakunya, 
jadi manusia yang sombong.

ni fakta.
untuk overcome masalah kita, 
this is what you people should do.

jahat ke nasihat aku?
mana yang baik datang dari Allah,
mana yang buruk datang nyer dari kesilapan aku sendiri.






No comments:

Post a Comment