Tuesday, April 24, 2012

cinta bersatu

what ever you may look like, marry a man your age-as beauty fades, so will his eyesight.


macam biasa, 
aku kn pengexplore youtube paling tegar.
aku suka nak kongsi bende yang aku suke je ngan orang kampung semua.
dan aku suke dengar lagu nie.

walaupun sore dia takdelah semerdu siti nurhliza atau whitney houston.
tapi sebab liriknyer yang sedap di telinga aku,
she was listed in my favourite song of the month.

~kau sempurna bagi ku~

~tak kurang sesuatu~


meet liyana jasmay, a malaysian singer and actress.

just my opinion,
she should stick with bidang lakonan.
she's a good actress.
and she's beautiful.
a good package as a good actress.


tapi, masih jugak aku layan lagu ni.
macam feeling2 cinta skitlah.


bila aku dengar lagu nie,
aku terbayang citer cam nie.


kisah seorang dak kampung yang bercinta dengan dak bandar.
she/he felt thankful sebab dak bandar tu sanggup terima kekurangan dan kelemahan pasangnya.
cinta yang tulus.
katanya lah.


people, kalau dah bercinta,
everything about his/her partner yang buruk pun they will wiling to ignore.


cinta tu sebenarnya indah dan mendamaikan bagi yang pernah merasainya.

-eh, ko bukan single ke? cam pro je ko cakap.-

aku cakap pasal cinta aku pada parents aku, pada family aku.
aku rasa bahagianya orang yang bercinta tu,
sama feelingnya macam mana aku bahgia dengan parents aku.


ko akan rasa tenteram dan damai bila ko nampak muka suami ko. (boyfriend haram)
aku akan rasa damai bila pandang muka mak ngan abah aku.
the feeling same.
rasa macam tension tu hilang bila aku pandang wajah2 orang yang aku sayang.
walau macam mana pun dunia pandang dan layan pada aku,
aku rasa aku masih punya segalanya dalam dunia.
sebab ketenangan yang allah campakkan dalam hati aku bila aku pandang wajah parents aku.
indah sangat perasaan tu.
tak terkata rasanya walau dengan ungkapan lisan.


i think the same feeling goes to everyone out there yang bercinta dengan pasangan mereka.
perasaan disayang dan menyanyangi tu,
anugerah allah pada setiap manusia yang memang sangat bahgia rasanya.


panjangkan elaboration aku untuk lagu nie. 
nie yang aku rasa bila aku dengar lagu nie.


lagu nie buat aku lagi sayang kat orang2 yang aku sayang kat dalam dunia nie.
terutamanya kat mak ngan ayah aku.
the best parents in my life.
im alway, always love you.


nothing can take your place in my heart.
whenever i go, whoever i will be, 
you still number one for me.






No comments:

Post a Comment