Sunday, May 19, 2013

selamat hari kawan


bagi aku kawan adalah:

kawan adalah seorang yang mana bila dia tahu kita ada rahsia,
yang kita tak beritahu padanya, dia akan diam, dan hanya menunggu
sehingga kita membuka mulut, sebab dia dia faham, kita masih
tak bersedia nak untuk memberitahu dia.

kawan adalah bila aku sedih,
dia tak biarkan aku terus bersedih dan dia menggembirakan hati aku
dengan gelak tawa tanpa memaksa aku menceritakan apa musibah 
yang menimpa aku.

kawan adalah bila aku luahkan perasaan aku di laman sosial mahupun 
media massa, dan dengan selamba dia msih menegur aku dan berpura-pura
selamba seperti tidak menyedari luahan hati aku yang aku anggap sulit
untuk aku kongsi bersamanya.

kawan adalah bila kita hanya berdua,
walaupun diam tak bercakap,
tapi ko buat kita 'enjoy the silent.'

kawan adalah bila mana kita berjumpa dan kau hanya berkata,
'hei, kau apa khabar?',
tapi kau tinggallkan perasaan macam dah bercakap
70000 perkataan dengan aku.

dan aku akui,
semua tu ada pada kau, kawan.

walau buruk yang ko tulis pasal aku, 
aku masih anggap ko kawan.

sebab walau sekejap kita jumpa,
tapi perasaan yang ko tinggalkan macam ko dah berborak
24 jam dengan aku.

jadi, aku dengan rendah dirinya ingin meminta maaf.

maafkan kekasaran aku, kawan.
maafkan kebodohan aku.
maafkan sikap sambil lewa aku.
maafkan kelancangan aku berkata-kata.
maafkan keterlanjran aku.
maafkan aku.
maafkan aku.
maafkan aku.


untuk apa yang ko buat hari ini,
aku betul2 hargainya.

terima kasih lagi sekali.

No comments:

Post a Comment