Tuesday, October 2, 2012

mereka the good product

-If you think nobody cares if you're alive, try missing a couple of payments.


my sister,
dia memperkenalkan satu group korean singer ni.
first tyme aku dengar lagu dia,
terus aku jatuh cinta.
lagu lagu diorang memang penuh makna tersurat dan tersirat.
lagi best sebab diorang nyanyi dalam bahasa inggeris.
yeah,
sebab tu aku suka group nie.
sebab senang nak faham apa diorang nyanyikan.

sebab lain kerana mereka semua handsome.
tipikal pompuan generasi y macam aku.
paras rupa tu asset untuk menarik perhatian orang tuk dengar lagu kau.
suara sedap+lagu power+muka handsome=group korang akan meletops.

rasanya dah ramai yang tau pasal kewujudan diorang nie.

now, meet, AZIATIX.
the new waves in asia.


three of them make a good bonding in composed the best song.

should i called this trademark? symbol?

from left eddie shin, flowsik, nicky lee

the best thing about them is,
suara diorang memang semua power2.
more to r&b.
memang sedap je kat telinga aku.

eddie si rambut panjang, dia rakyat korea.
flowsik si rapper, dan nicky lee si suara lembut are from china.

diorang bertiga ni memang ada base yang kuat dalam english languange.
sebab diorang memang tinggal kat benua america lama.
sebab tu diorang mampu composed lagu english diorang sendiri.
eddie pernah buat album solo dulu sebelum ter-formed group ni.
nicky lee established sebagai penyanyi di china.
flowsik memang rapper sejak dulu.
kire backgroud diorang bertiga memang kuat kat bidang nyanyian ni.


lagu diorang yang paling aku suka:

slippin' away.

setiap kali aku dengar lagu ni, aku mesti rasa macam terharu.
aku dapat rasa perasaan sedih tu bila kita about to lose someone.
memang lyrics lagu ni terbaiklah.
lagu ni mengingatkan aku kat seseorang yang aku pernah hancurkan hatinya.
mungkin inilah persaan yang dia rasa.
sorry, babe.
dalam kes ko,
aku terpaksa.

banyak lagi actually lagu diorang nie:


aziatix-alright


aziatix-go
lagu ni macam nak bagi nasihat kalau ko putus cinta,
its okey~
bleh cari lain.

aziatix-cold
a song about women,
yang cold.
yang dia claimed pompuan tu tetiba tak nak bercakap dan buat perangai dengan dia.
hello~
pompuan takkan diam tak nak bertegur kalau ko tak buat salah.
pepandailah pikir salah ko sendiri.
(tetiba emo, pehal?)


aziatix-be with you
lagu nie ada dua versi.
yang ori dengan yang rock.
tapi,
lagi sedap yang rock lah.
macam kek plak.


eddie shin feat koyoco-over


akhirnya ada product dari korea yang aku kagumi lagu nyanyiannya.
memang lagu diorang nie semua ada part rap-nye.
kalau tak sebab apalah si flowsik tu ada kan.
tapi,
 at least,
diorang tak buat part rap yang mengarut dan mencarut
macam pitbul.

tak caya.
googled their song's lyrics.






No comments:

Post a Comment