Monday, December 19, 2011

pengalaman yang menginsafkan.

main2 blogwalking tadi.
then terjumpa 1 blog nie yang cerita pasal pengalaman saudaranya.
bleh singgah blog nie.
memang ekstrem pengalaman yang diorang hadapi.
nak balik sabah je, macam2 perkara yang berlaku.
never imagine if perkara tu berlaku kat aku.
memang aku banned A@#$&*A tu.
tapi sebelum tu aku memang maki hamun dulu.
kalau memang bukan salah aku lah.
tapi seingat aku tyme mak aku gi sabah dulu, takderlah dengar yang diorang menghadapi perkara macam tu.
yang aku ingat aku antar mak aku gi LCCT 45 minit sebelum flight.
tapi mungkin tyme mak aku pergi bukan tyme yang ramai orang naik flight balik kampung kat sabah kot.
sebab tu semunya berjalan dengan lancar.

papepun, memang betul apa yang penulis blog tu cakap.
kita menyesal, menyesal jugak.
bende dah nak jadi kan.
kau maki hamunlah banyak mana kat ceo A@#$&*A ni pun ,
kalau dah memang Allah cakap bende nie jadi kat kita. kita tetap tak bleh nak wat apa.
nie sebahagian dari ujian yang Allah memang dah tetapkan untuk umatnya yang dikehendaki.
bersabar tu bende yang paling manis bagi orang yang bertakwa.
sebab tu nak sabar, nak redha dengan ketentuan Allah tu amat susah bagi golongan manusia yang
banyak dosanya macam aku.

banyak masa, tenaga dan wang ringgit yang dia korbankan.
tapi dioang tetap redha.
banyak pahala bagi mereka yang bersabar.
mungkin Allah beri ujian berat macam nie untuk sesuatu ganjaran yang lebih baik dimasa hadapan.
pappun, tumpang gembira unutk saudara penulis blog nie, sebab akhirnya dapat jugak kembali ke
ke negeri dibawah bayu dengan selamat. (^_^)

No comments:

Post a Comment