Friday, December 2, 2011

novel best

as the twin, luqman and nuqman

as zara

assalamualaikum,
hari nie aku nak cerita pasal novel yang aku baca dekat SINI.
novel KAHWIN GANTI. baca tajuk je dah seronok. kalau baca lagi seronok.
pandai penulis pilih tajuk. buat aku 'tertanya-tanya' jalan ceritanya.hehehe
tapi memang berbaloilah baca.

novel nie aku bagi rate 5 star. sebab jalan cerita tak meleret2.
then, jalan ceritanya, aku tak pernah baca lagi kat mana2 novel yang ada kat market.
kisah tentang kembar yang memeang seiras. yang memang tak ngam sejak kecik sampai besar.
satu hari nuqman abang luqman bercadang nak kahwin dengan zara, seorang tutor yang tengah mengambil master di UTM.
tapi pada hari pernikahannya, nuqman melarikan diri.
jadi luqman yang terpaksa menjadi pengganti nuqman. disebabkan raut wajah diorang yang memang seiras gile, takde sapa pun yang perasan luqman yang menikah, bukannya nuqman.
zara yang mengetahui pernikahannya bukan bersama nuqman tetapi dengan luqman selepas pernikahannya, terpaksa merelakan pernikahan ini kerana takut memalukan keluarganya seandainya pernikahan ini dibatalkan.
bleh baca novel nie kat blog penulisya sendiri atau dekat penulisan2u.
 setakat nie dah ada 13 bab. the way penulis nie elaborate cerita nie memang seronok. sebab karakter nuqman dan luqman nie memang berbeza. nuqman yang memang baik dan menjaga adab sebagai orang islam. manakala luqman nie playboy yang kasar bila dengan zara. hehehe
apepun tahniah buat penulis. sebab berjaya buat novel yang best, dan berjaya buat aku jenguk blog dia hari2 sebab excited nak tahu sambungan next cerita.

komen pasal novel nie.
baca novel nie best sebab macam novel yang ada kat kedai buku, segala scene imbas semula, ataupun monolog tentang perasaan karakter dalam certain kejadian, diorang elaborate panjang sangat. sampai kadang2 baca scene tu je sampai 3, 4 page. tapi kebanyakkan novel yang aku baca secara online macam novel ni dan novel2 yang ada kat penulisan2u, diorang try to make as simple as they can in the story. jadi cerita tu tak terlalu meleret. diorang kurangkan 'karangan' tapi banyakkan dialog. rasa senang hati nak baca. tak ambil masa yang lama untuk fahamkan dan habiskan bacaan.
thats why aku prefer baca novel online daripada novel kat kedai buku. 
just my own opinion. no offense.hehe

thats all. 
diharap lepas nie penulis akan keluarkan lagi banyak novel. 
again, tahniah cik/puan aifa batrisya. 
(^_^)





.


3 comments:

  1. assalamualaikum...singgah sini jap.. setuju ngan awk..novel ni best kan3..hee~ nk ckp tu je..ok, bye.

    ReplyDelete
  2. ya memang pun. addicted giler dengan novel nie.

    ReplyDelete