Tuesday, September 24, 2013

kabur tanpa visi

ada satu kata-kata hikmah yang dipost oleh seorang rakan yang bertitle hafiz al-quran tapi aktiv ber-MLM.

tulis beliau,

"biar kita hilang mata untuk melihat, jangan kita hilang visi untuk hidup. umpama hidup yang hakikatnya mati."

aku ambik masa 2 saat untuk baca, 
10 saat untuk faham,
dan 24 jam untuk kaitkan kata-kata diatas dengan keadaan diri aku sekarang.

dah 3 minggu kat ukm,
tapi hidup aku macam layang2 terputus talinya,
bagai kucing yang kehilangan ibunya.
seperti kapal yang hilang sang nakhodanya,
dan lain2 lagi perumpamaan yang seangkatan dengannya.

mungkin aku rabun dengan keadaan mata kiri yang lagi tinggi tahap kerabunannya dari mata kanan.
tapi aku dah lama rabun dengan visi hidup aku sejak 3 tahun yang lalu.
ya, mungkin semenjak aku masuk ukm,
aku dah lama tersasar dari visi hidup aku yang sebenar.
berakhir dengan aku sendiri pun konfius apa sebenarnya yang aku cuba kejar selama ni.
maka aku sama seperti kata-kata diatas.

"umpama hidup yang hakikatnya mati."

buat sv ku yang sentiasa dikejar lalu keciciran, yang mungkin tak pernah nampak usaha aku mengejarnya,
ini khas untuk anda.

mengapa waktu tak pernah berpihak kepadaku
apakah aku terlalu, terlalu banyak bertangguh

mengapa kita masih saja tak pernah bertemu
selalu saja bertemu, bertemu saat kau dengan yang lain

mungkin kau bukanlah jodohku

atau bahkan bukan sv ku

terus terang 

aku menunggukan mu, setengah mati menunggu
tiada henti menunggukan mu
masih hatiku untukmu

 aku tetap menunggumu

aku tetap menunggumu


:lagu oleh judika
:lirik setengah mati merindu

hakcipta terpelihara google. 


nota kaki: ditype dengan penuh pengharapan ada reply mesej dari lecturer yang paling dihormati ketinggian pengetahuannya.



No comments:

Post a Comment