Tuesday, August 6, 2013

selamat hari raya 2013


mood raya sudah ke laut. 
sebab 2 hari lagi nak raya pun, aku masih stuck di office.
kemas rumah?
memang aku dah tak sentuh penyapu kalau kat rumah.
pukul 10 dah masuk tidur setiap malam.
bila kala nak tolong mak mengemas rumah.
nasib baik ada second bibik kat rumah.
adik perempuan aku.
boleh diharaplah untuk membanntu mengemas rumah.
kadang rasa macam annoying nyer ada adik perempuan ni.
tapi bila saat yang aku amat memerlukan pertolongan,
dialah yang banyak tolong aku.
ada kegunaan jugak adik perempuan aku tu.
berbaloilah merasa hidup sebagai anak tunggal walaupun cuma setahun.
sebab kami berbeza umur setahun sahaja.

walaupun hanya practical setakat kerja office hour 8-5 petang,
tapi penatnya masya-Allah.
balik rumah, pukul 8 lepas buka mulut dah menguap2.
nak tolong mak buat kuih raya, memang tak dan lah.
sabtu ahad je masa yang aku ada untuk menolong mak.
tu pun tolong alah kadar je.

nak cerita pasal practical experience
takut blog ni hanya akan jadi sarang mengumpat.
sebab banyak yang boleh dijadikan bahan komplen dari bahan rujukan.

tapi alah bisa tegal biasa.
pengalaman kerja ni biasalah kalau ada pahit manisnya.
secara rumusannya,
aku seronok dengan pengalaman kerja di PPD kuala langat ni.
lagi seronok sebab ada rakan practical yang sekepala.
alhamdulillah,
setakat 6 ogos hari ni,
aku masih mampu bergembira dan tertawa riang di PPD kecil ni.

pointnya disini,
selamat hari raya maaf zahir dan batin.
tahniah yang dah cuti sejak 5 ogos.
untunglah~

1 comment:

  1. hahaha...
    selamat hari raya shah..miahahaha
    chill babe..
    lg 2 minggu keyh... =)

    ReplyDelete