Tuesday, January 1, 2013

tahun baru, again

courtesy from google

apalah ertinya tahun baru tanpa dentuman bunga api,
post2 yang bersifat wishlist tahun baru di facebook,
dan chirp-chirp-an si 'burung' di twitter,
juga entry2 ;selamat tahun baru 2013; si blogger di blog mereka.

biasalah,
memang lumrah hidup bercommunity, ber-facebook, ber-twitter
dan ber-blog.
bende2 ni yang memeriahkan kehidupan kita sebenarnya.
bende2 ni juga yang akan buat kita lebih bersemangat nak menjalani satu lagi
tahun baru, yakni 2013 yang menurut kalendar mayan, satu lagi 'kalendar' baru akan muncul.
which i dont give a damn.

2012,
selamat tinggal aku ucapkan.
terima kasih sebab beri aku macam2 pengalaman hidup
selama 365 hari/siang dan malam tanpa jemu.
yeah, im gonna miss you 2012.
kalau lah aku ada kuasa untuk putarkan masa,
aku akan simpan kau dalam kocek,
dan whenever aku ada problem,
aku akan keluarkan kau,
dan putarkan masa aku ke 2012.
sebab 2012 aku tak banyak face problem.

peristiwa paling penting yang berlaku,
mungkin peristiwa handphone aku yang masuk air,
aku dapat adik baru.
dan pak cik aku meninggal,
tu je yang aku dapat ingat.

anyway,
barang yang lepas jangan dikenang,
kelak nanti merana diri,
2012 berlalulah dengan tenang,
memori yang ada akan terseemat rapi dalam hati.

wah, berpantun gitueww.

selamat tinggal 2012,
ahlan wah sahlan 2013.

p.s// : semoga takde berita buang baby sembilan bulan lagi. raikanlah tahun baru ni secara berpada-pada. 



No comments:

Post a Comment