Wednesday, December 19, 2012

he's back

alhamdulillah, dipanjat kan ke hadrat ilahi.
terima kasih ya Allah sebab memakbulkan doa hamba mu ini.
terima kasih sebab memulihkan handphone ku semula.

aku rasa macam nak peluk je abang cina yang betulkan handphone aku ni.
dahlah memang handsome abng chinnese tu.
nasib baik aku masih berada dalam keadaan sedar. 
teehee.

maaf, ke laut pulak melalut.
so, secara officially, handphone aku yang paling aku kagumi ke-hd-ian gambar kameranya, 
telah selamat pulang ke pangkuan aku.
kire oklah walaupun kena rendam dalam air.
setakat nilah.
esok2 tak taulah.
kalau wat hal, memang kena jual kat kedai besi buruk.
papepun, 
welcome back sayang.
miss u alot.

exactly macam phone aku.
its not that i'm the fanatic fan of pink,
dah itu je warna yang ku kira cantik saat itu.
yang lain, dah sold out.
oklah jugak.
warna tak penting pun.
lagipun ini je yang termampu dengan duit sebagai student.
bersyukurlah.
untung2 ada handphone.

review pasal vivaz u5 nie,
kamera dia memang best.
walaupun tak seclear and sesmooth cyber shot,
tapi kategori oklah.
hd yang dimaksudkan pada handphone ni adalah recording camera dia.
dengan camera up to 8 megapixel,
kalau recording gambar memang super cantik.
itu aku tak nafikan.
kalau amik gambar, even zoom pun masih lagi clear.
bende ni penting klau nak amik gambar assignment kawan. hahahaha
reality student fast track kan.
memang keji.
dari segi sound,
speaker sangat k.o.
tak sedap langsung.
kalau pasang ringtone yang bangsa lagu rock,
memang pecah2 lah bunyi muzik tu.
rasa annoying giler kalau biarkan lama2 time ada orang called memalam buta.
one more thing, since dia nie touch skrin, 
dia sangat sensitif pada pergerakan horizontal and vertical.
pulak tu macam tak stabil.
means kalau ko letak kat tempat yang macam almost flat,
handphone ni tak dapat nak decide sama ada nak horizontal ke vertical.
memang teruk skitlah.
weakness yang lain,
masih belum treasure lagi.

nasihat aku kalau ada orang nak beli telefon nie,
'beli telefon lain jelah, dik.'




No comments:

Post a Comment