Friday, March 30, 2012

the computer without microsoft

"life without money, is like a computer without microsoft. you'll end up to be a beggers." [sigh]


hari nie baru aku tau betapa terseksanya hidup kalau nak wat keje menaip tapi laptop takde microsoft word. owh man.
seriously, menderita.
try gune notepad, word padlah, sampai akhirnya aku convert semua fail ke pdf.
hasilnya, lagi hancur. entah pape tah yang si pdf tu tukar.
naseb baik free.

-from google-

im bill gates, the founder of microsoft. try to redo my microsoft, if you can.~


memang pandai bill gates wat bisness.
takder 1 software pun yang pernah aku jumpa cukup lengkap dan mesra pengguna macam microsoft.
untuk 1 hal nie, memang aku terpaksa bergantung dengan bill gates lah.
bab komputer nie aku tak bleh nak agung2kan slogan 'gunelah barang buatan malaysia.'
sebab malaysia tak pandai pun nak cipta bende baru.
kita pandai 'copy and paste' barangan luar je.


-ko sedang mengangjingkan malaysia?
taklah, aku cakap based on observation aku. kan ke malaysia mengamalkan sistem demokrasi.
aku ada hak nak cakap apepun aku suka.
 kan?
*menaip sambil mood yang kureng baik*




tu je nak luah. 


No comments:

Post a Comment