Tuesday, January 7, 2014

lega

lega perasaan bila kajian ilmiah dah 70% siap.
tinggal repair sikit2 je lagi.
lepas tu submit.
then, aku dah boleh risau pasal benda lain.

viva,
memang mendebar seperti yang diberitahu kawan2 sebelum ni.
the most nerve-wrecking moment.

dan aku,
aku terang macam orang tak makan je semalam.
aku boleh rasa betapa lemahnya suara aku semalam.
sebab perasaan dah macam2 ada kat dalam diri aku.
rasa cuak, gugup, malu, ditambah dengan lapar.
tak henti2 aku doa,
"janganlah ada lecturer yang hentam aku teruk2."
terima kasih, Ya Allah sebab dengar doa hamba-Mu.

lepas habis sesi viva,
terus call mak.
dekat tepi jalan, sambil cakap kuat2,
"mak kite dah habis viva, alhamdulillah, semuanya ok. blah blah..."
excited punya pasal. dan perasaan nak share dengan seseorang membuak2.
nasib baik takde orang lalu lalang tepi aku.

tapi nasib baik time aku present semalam,
prof yang pro bidang bahasa,
masuk time saat2 terakhir pembentangan aku.
ya, dia penyelamat.
amik bidang math,
tapi masa dia bagi komen pasal slide aku,
macam aku tgh amik kursus persuratan melayu.
cuma pasal bahasa aku je yang diorang komen.
lama pulak tu sesi mengechek slide aku.
aku duk main mouse scroll up down,
supaya pemeriksa oleh cari kesalahan bahasa aku.
memang terbaik.

apa pun, terima kasih pada mereka yang mendoakan kejayaan aku,
dan mendoakan kelancaran kajian ilmiah aku.

akhirnya,
aku dah boleh menarik nafas lega.
lepas satu lagi paper,
2 more to go.

yeah... eh,
tak boleh happy2 sangat.
terima kasih, Ya Allah. (^_^)

No comments:

Post a Comment